صفحه نخست فروشگاه    همکاری در فروش    بیزنا    میدا      تماس با ما
            منوی محصولات
محصولات
مستند
آموزسی
کتاب
  روانشناسی[199]
مدیریت و اقتصاد [109]
فنی و مهندسی [226]
لغت نامه و دایره المعارف [88]
پزشکی و سلامت [70]
تاریخی و سیاسی [7]
زبانهای خارجی [56]
ورزشی [40]
دینی و مذهبی [61]
هنر و عکاسی [8]
شعر و داستان [10]
مسافرتی و گردشگری [21]
کودکان [17]
متفرقه [43]
رایانه و اینترنت [230]
کمک آموزشی [76]
خودآموز[1]
دانشگاهی [300]
فنی حرفه ای[6]
والدین و خانواده [9]
ادبیات [38]
رومانتیک [0]
علمی [18]
بازاریابی [5]
علوم پایه [15]
جغرافیایی [5]
طنز و سرگرمی [5]
آشپزی و خانه داری [8]
طبیعت و کشاورزی [35]
نجوم و ماوراء الطبیعه[5]
زیست شناسی و زمین شناسی [5]
حقوق [125]
اجتماعی فرهنگی [8]
            صفحات
            کد سفارش

 

            پربازدیدترین محصولات
راهنماي Mosaic 1 Reading (همراه با پاسخ تمرين‌ها) راهنماي Mosaic 1 Reading (همراه با پاسخ تمرين‌ها)
کتاب خلاقیت اشو کتاب خلاقیت اشو
آموزش پرورش گل و گیاه آپارتمانی آموزش پرورش گل و گیاه آپارتمانی
تقویم کتیبه عشق 1391 تقویم کتیبه عشق 1391
مستند دماغ یا بینی ؟ مستند دماغ یا بینی ؟
آموزش خیاطی آموزش خیاطی
پکیج بوستان سعدی و دیوان حافظ پکیج بوستان سعدی و دیوان حافظ
راهنماي جامع ACTIVE Skills for Reading: Book 2 راهنماي جامع ACTIVE Skills for Reading: Book 2
پیشگویی های نستراداموس پیشگویی های نستراداموس
آموزش رفتارهای زناشویی آموزش رفتارهای زناشویی
عشق رقص زندگی اشو عشق رقص زندگی اشو
خودآموز دوجلدی تاروت خودآموز دوجلدی تاروت
30 مستند برتر دنیا 30 مستند برتر دنیا
نمونه سوالات امتحاني دانشگاه پيام نور رشته روانشناسي نمونه سوالات امتحاني دانشگاه پيام نور رشته روانشناسي
فال ورق تاروت فال ورق تاروت
            آگهی


Loading
             سفارشات
نام کالا قیمت تعداد حذف
             فال ورق تاروت
فال ورق تاروت شامل: جعبه حاوی کارت ها و کتاب 80 کارت با جنس مرغوب کتابچه آموزش گرفتن فال
قيمت 110000ریال
فال ورق تاروت


تاروت چیست وآیا می توان به آن اعتقاد داشت؟
درخصوص تاروت, کارتهای آن و منشاُ پیدایش آنها و تعابیر و مفاهیم ویژه تصاویر کارتها بنا به نظر اندیشمندان و روانشناسان , تصاویر و اشکال نمادین , زبان ویژه دنیای ناخودآگاه هستند. تاروت آیینه ایست که دری را بسوی جنبه های مخفی نا خودآگاهی می گشاید. شاید ما هرگز نتوایم به قدرت و حدود کامل ناخودآگاهی پی ببریم اما راهایی برای اکتشاف و دور نمای آ ن وجود دارد که کارتهای تاروت یکی از روشهای قدرتمند آن است. چهره ها و مناظر گوناگونی که در رویاها با آن مواجه می شویم , گاه از چنان غنایی برخوردار هستند که به جراُت می توان گفت ذهن خودآگاه با تصورات خود توان دستیابی به حیطه بیکران گنجینه نا خودآگاه را ندارد. بر این اساس اغلب اوقات درک و فهم و تعبیر هر نماد کاری بس مشکل و پیچیده است. با توجه به آنچه گفتیم , مجموعه تصاویر گوناگون کارتهای تاروت به ویژه کارتهای 22 گانه تاروت کبیر , مشحون از اشارات و کنایات تصاویر گوناگون است کارتهای تاروت کلاً به دو دسته تقسیم می شوند: کارتهای کبیر و کارتهای صغیر. کارتهای کبیر 21 عدد است وکارت ابله که شماره صفر دارد وبیانگرآغازوپایان یک چرخه می باشد که جمعاً 22 عدد می شود کارتهای صغیرکه خود به چهار دسته تقسیم می شوند به نامهای :چوبدست , جام , شمشیر و سکه که هر کدام شامل کارتها یک تا ده و چهار صورت است که جمعاً 56 عدد می شوند.
خواستگاه کارتهای تاروت کجاست؟
در باب استفاده از کارتهای مصور تحقیقات گسترده ای انجام شده است و برخی معتقدند که اصولا خواستگاه نخستین بازی با ورق چین بوده است و به اوایل سلسله تانگ (908-618) برمی گردد. نظریه قدیمی دیگری حاکی از این است که مبدأ اولیه کارتها سرزمین هند است ولی اینکه از چه تارخی رایج شده معلوم نیست.
به عقیده یک نویسنده ایتالیایی به نام کولوزواولین بار در سال 379 کارتهای بازی از شمال افریقا وارد ایتالیا شد و به نام بازی نائیب در شهر ویتربو از شهرهای ایالت ساراسن رایج گردید.
معهذا دلیل روشنی برای ارتباط کارتهای بازی با کارتهای تاروت در دست نیست و همه دلایل نشاندهنده این است که اگرچه موطن واقعی کارتهای تاروت جای دیگری است ولی طرح فعلی تصاویر منشأ غربی دارند و این پرسش اصلی که چه موقع؟ و کجا؟ نیز بی پاسخ است.
هنوز برخی معتقدند که کلمه تاروت مشتق از واژه عبری تورا به معنی قانون است و امیدوارند که از این طریق رابطه کارتهای تاروت را با آیین رمزی کابالا مطرح کنند ولی فراموش می کنند که کابالا از سرزمین اسپانیا نشأت گرفته, جایی که هرگز نامی از تاروت به میان نیامده. برخی دیگر نیز تصور می کنند که کلمه تاروت تحریفی از نام توت خدای جادوی مصر باستان بوده و یاد آور افسانه ای است که می گوید برای انجام مراسم تشرف در معابد مصری این کارتها ابداع شده بوده است. به هر حال تلفظ لغوی تاروت فرانسوی است. در ایتالیا به آن تاروچی یا تاروکو می گویند ودر دیگر کشورها به نامهای تارو و تاروک نیز نامیده می شود و این معلوم نیست که کدامیک نام اصلی است.
تاروت چیست؟
تاروت يک علم نيست. يک فراعلم است. مثل شعر، مثل ادبيات، مثل دين، زيبا است ولي قابل بررسي علمي نيست. شما حق نداريد شعري را بد بدانيد چون به راحتي اثبات پذير است که اعتقاد به قدي مانند سروبی معناست. همان طور که گفته شد ورقهای تاروت 4 دسته اند: چوب, شمشیر, سکه وجام که نماد همان چهار عنصراصلی هستند همان عناصری که پدران ما معتقد بودند ذات جهان هستی را تشکیل داده اند یعنی آتش, باد, خاک وآب .
تاروت مانند یک آیینه واقییات را بدون آنکه روی آن قضاوت کند انعکاس می دهد. زشت و زیبا, خوشایند وناخوشایند هر دو را نشان می هد همانگونه که ما ازآیینه برای دیدن ظاهر خود استفاده می کنیم. حال این دیگر با ماست که با این بازتاب روح خود چگونه برخورد کنیم , به آن بی تفاوت باشیم یا به سادگی از کنار آن بگذریم یا به آن توجه وافی و کافی داشته باشیم. افراد زیادی از روبرو شدن با حقایق درونی خود واهمه دارند یا تظاهر می کنند که آن را بخوبی می شناسند ولی هنگامی که تاروت به آنها حقایق را می گویید با آن به گونه ای دیگر برخورد می کنند. کار کردن با تاروت صرفاً تعبیر وپیشگویی کردن برای خود و دیگران نیست بلکه یک ارتباط با نماد هاست تا بتوانیم از زاویه ای دیگر به خود و آینده بنگریم و از آن بعنوان یک مشاور استفاده کنیم.
از تاروت چگونه سؤال کنیم؟
کیفیت پاسخی که دریافت می کنید بستگی به کیفیت و نحوه پرسش شما دارد. نمونه های زیر برای آن است که نحوه سؤال کردن را به شما بیاموزد.
- پرسشهایی برای زمان حال و اینجا:
" موقعیت فعلی من چیست؟" "در چه شرایطی هستم؟" ویا اینکه " چگونه باید عمل کنم ؟"
تاروت به پرسشهای وضعیت کنونی شما بدرستی پاسخ خواهد داد و البته شما نیز باید آمادگی شنیدن هر پاسخی را داشته باشید. البته این سوالها بصورت نمونه بود و باید آنها را با وضعیت کنونی خود تغییر دهید.
سؤالات می توانند ازموضوعات ساده تا چاره جویی های عمیق و جدی زندگی باشند. و باید توجه داشته باشیم که اگر پیامهای مهم کارتها مکرراً مورد بی اعتنایی ما واقع شوند بزودی نیروی خود را از دست داده و از دادن پاسخ های صحیح و روشن بازداشته می شوند حال به چند نمونه سؤال توجه کنید:
نمونه سؤال 1: یک موقعیت شغلی برایم پیش آمده (الف) جدی تر به شغل فعلی ام مشغول شوم (ب) آن را ترک کنم و خود را برای کار جدید آماده کنم. حالا برای هر یک از موقعیت ها کارتی می کشیم و خود را برای بکار بستن پیشنهاد تاروت آماده می کنیم .
پاسخ تاروت: برای موقعیت الف (پنج جام) که یعنی ناامیدی و انصراف و برای موقعیت ب (یک سکه) یعنی ثروت و اقدام مثبت ظاهر می شوند. بدین طریق روح تاروت از طریق ضمیر نا خودآگاه و بوسیله این کارتها به صراحت وضعیت (ب) را به ما توصیه می کند و به ما می گوید که خود را برای شغل جدید آماده کنیم. نمونه سؤال 2: مدتی است که روابط من با فلان شخص تیره شده (الف) جدا شدن بهترین و سودمندترین را ه است (ب) در این ارتباط باقی بمانیم و برای از بین بردن کدورت ها تلاش کنیم.
پاسخ تاروت: برای پرسش اول (هشت جام) که یعنی رها کردن وضعیت فعلی و برای سؤال دوم (حاکم چوبدست) که یعنی تلاش برای تسلط بر وضعیت ظاهر می شوند. روح تاروت به روشنی به ما می گوید که جدا شدن از یکدیگر یعنی از دست دادن یک ارتباط ثمربخش.
و در پایان یادآورمی شوم روح تاروت همیشه بهترینها را از طریق کارتها و نمادها به ما نشان می دهد .

 تاریخ: 1391/01/22   مشاهده : 1776
             ویترین محصولات
طرح بیزنس ملی ایران بیزنا